آخرین بروز رسانی: 12ام اردیبهشت, 1403

در صورت گم شدن دانگل موس و کیبورد راه حل چیست؟

در صورت گم شدن دانگل موس و کیبورد راه حل […]

در صورت گم شدن دانگل موس و کیبورد راه حل چیست؟

 

استفاده از موس‌های بی‌سیم راحت است و اکثر کاربران برای راحت شدن از سیم‌های دست و پاگیر سراغ این محصول می‌روند. برای وصل کردن موس بی‌سیم به لپ تاپ یا کامپیوتر باید از گیرنده بلوتوثی استفاده کنید.

گیرنده‌های بی‌سیم بسیار کوچک هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. با توجه‌ به ابعاد کوچک و سبک این محصول امکان گم شدن یا جا گذاشتن آن‌ها وجود دارد.

هرکدام از دانگل‌هایی که همراه با موس ارسال می‌شوند از فرکانس‌های خاصی برای اتصال استفاده می‌کنند که برای سایر وسایل بی‌سیم کاربردی نیست.

در این مقاله قصد داریم درباره راه حل گم شدن دانگل موس بی سیم صحبت کنیم تا در صورت گم شدن یا از دست دادن دانگل بتوانید مجدد از موس بی‌سیم استفاده کنید.

نحوه کار کردن موس بی سیم چگونه است؟

موس‌ های بلوتوثی یا بی سیم از فرکانس خاصی برای ارسال دیتا و اطلاعات استفاده می‌کنند. موس‌های بی‌سیم از دو جز فرستنده و گیرنده تشکیل شده‌اند. فرستنده درون ماوس بی‌ سیم قرار می‌گیرد و به جای انتقال اطلاعات رمزگذاری نشده، داده‌های رمزگذاری شده را از طریق امواج رادیویی یا الکترومغناطیسی ارسال می‌کند. بخش فرستنده از طریق دانگل بلوتوثی اطلاعات لازم را به درایور منتقل می‌کند.

استفاده از حالت بلوتوث یا سیمی

در صورتی که ماوس امکان اتصال از طریق سیم نیز دارد معمولا همراه آن یک کابل USB وجود دارد و روی بدنه آن نیز پورت مخصوص وجود دارد. البته ممکن است پورت قرار گرفته روی موس برای شارژ کردن آن باشد؛ بنابراین به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

از دانگل Unifying استفاده کنید

برندهایی مانند دل و لاجیتک از گیرنده Unifying پشتیبانی می‌کنند. این گیرنده معمولا از اکثر دستگاه‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و در صورت گم شدن دانگل موس می‌توانید با خرید یک گیرنده Unifying به راحتی مجدد محصول را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید.

آیا می‌توان از یک گیرنده متفاوت برای ماوس بی سیم استفاده کرد؟

ممکن است برای شما نیز این سوال مطرح باشد که در صورت گم کردن دانگل بلوتوثی مخصوص به موس می‌توان از دانگل دیگری برای اتصال استفاده کرد یا نه. اکثر موس‌ ها به دلیل داشتن فرکانس مشخص با دانگل مخصوص به خود قابلیت اتصال بی‌ سیم دارند و برای محصول دیگری قابل استفاده نیستند. معمولا هنگامی که موس بی‌ سیم خریداری می‌کنید دانگل بلوتوثی مخصوص موس که با فرکانس آن تنظیم شده نیز همراه آن ارسال می‌شود. در صورتی که دانگل همراه با موس یا کیبورد نبود احتمالا محصول با بلوتوث کار می‌کند. تنها ایراد موس‌هایی که با بلوتوث کار می‌کنند این است که پشتیبانی بلوتوث دستگاه شما را در انحصار خود در می آورد به این معنی که نمی‎‌توانید همزمان به هیچ دستگاه بلوتوث دیگری متصل شوید.

دانگل بلوتوث گمشده با دانگل جدید قابل تعویض است؟

به جز موس‌های بلوتوثی و موس‌های لاجیتک که از دیگر دانگل‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند برای حل مشکل گم شدن دانگل موس و کیبورد بی‌سیم گزینه‌های کمی در اختیار خواهید داشت. برای دیگر موس‌هایی که از اتصال بلوتوثی استفاده می‌کنند می‌توانید دانگل جدید خریداری کنید و با مراجعه به فروشنده یا شرکت گارانتی از آن‌ها درخواست کنید تا برایتان دانگل جدید تعریف کنند.

در صورت گم شدن دانگل کیبورد چه کاری باید کرد؟

در صورت گم شدن دانگل موس و کیبورد بی سیم باید اقدام به خرید دانگل جدید کرده و برنامه ریزی مخصوص به آن را انجام دهید. دانگل‌ها برای هر ماوس منحصر به فرد هستند و باید مجدد برنامه مخصوص محدوده فرکانسی آن را روی دانگل نصب کنید. اکثر کیبوردهای بی‌ سیم نیز از طریق بلوتوث یا دانگل بلوتوثی به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می‌شوند.

جمع بندی

در این مقاله تمامی مواردی را که هنگام گم شدن دانگل موس و کیبورد بی سیم باید انجام دهید را به طور کامل توضیح دادیم.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از افرادی هستید که این وسیله کوچک را گم می‌کنید میتوانید با تماس گرفتن به پشتیبانی سایت کارتریج کالا دانگل مافی را به صورت جداگانه تهیه کنید.