آخرین بروز رسانی: 25ام فروردین, 1403

نقد و بررسی خنک کننده کولرمستر T400k ARGB

خنک کننده پردازنده یکی از اجزای مهم در ساختار یک […]

خنک کننده پردازنده یکی از اجزای مهم در ساختار یک سیستم کامپیوتری است که برای حفظ عملکرد بهینه و پیشگیری از افزایش دما و احتمال خطرات ناشی از گرمای زیاد پردازنده، اساسی می‌باشد. انتخاب یک خنک کننده با کیفیت و کارآمد می‌تواند به بهبود عملکرد و دوام سیستم کمک زیادی کند. یکی از خنک کننده‌هایی که در بازار موجود می‌باشد،  خنک کننده پردازنده T400k است. در ادامه نگاهی داریم به ابعاد و طراحی تا نورپردازی، تعداد فن، سرعت گردش، اتصال فن و حداکثر نویز تا تمام جنبه‌های مهم پردازنده را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین، به مزیت‌ها و محدودیت‌های استفاده از این خنک کننده نیز خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم تا خرید بهتری را انجام دهید.

طراحی و ساخت

ا یک فن 120 میلی‌متری LED باعث خنک شدن پردازنده می‌شود. این فن با ابعاد استاندارد 120 در 120 در 25 میلی‌متر طراحی شده است، تا شما بتوانید آن را به راحتی در اکثر کیس‌ها نصب کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب این خنک کننده، نورپردازی ARGB آن است. کسانی که به دنبال ظاهری متفاوت و زیبا برای کامپیوتر خود هستند از نورپردازی ARGB این خنک کننده باعث جذاب‌‌تر شدن سیستم می‌شود، لذت خواهند برد و میتوانید رنگها را به دلخواه شخصی سازی کنید.

اتصال فن و سرعت 

اتصال فن این خنک کننده به مادربورد از طریق 4 پین انجام می‌شود. این اتصال استاندارد برای اکثر مادربردها است و به شما امکان می‌دهد خنک کننده را به راحتی نصب کنید. دارای سرعت گردش فن قابل تنظیم است. سرعت گردش فن این خنک کننده در محدوده 650 تا 1750 دور بر دقیقه است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد سرعت فن را به میزان دلخواه خود تنظیم کنید تا دمای پردازنده را به بهترین شکل کنترل کنید.

نصب و استفاده

نصب خنک کنندهبه سادگی قابل انجام است. با استفاده از کلیپ‌ها و اتصالات ارائه شده، می‌توانید این خنک کننده را به پردازنده و مادربرد خود متصل کنید. همچنین، این خنک کننده با تمامی پردازنده‌های معمولی از سری Intel سازگاری دارد.

ویژگی ها و قیمت

حداکثر نویز فن این خنک کننده 27 دسی‌بل است. نویز این دستگاه به قدری کم است که عموما متوجه آن نخواهید شد. اگر یک گیمر هستید و یا به اجرای برنامه‌های سنگین نیاز دارید، این خنک کننده ممکن است گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد چون خنک کننده قادر است دمای پردازنده را به سطوح مناسبی کاهش دهد. 
یکی از مزیت‌های این خنک کننده، قیمت مناسب آن است. این خنک کننده با توجه به کارایی خود، با قیمتی مناسب عرضه می‌شود که برای بسیاری از کاربران کامپیوتر به دلیل ارزش و کیفیتی که ارائه می‌دهد، جذاب است. با توجه به قیمت مناسب و ارزشی که این خنک کننده ارائه می‌دهد، می‌توان آن را به عنوان یک گزینه جذاب برای ارتقاء کارایی کامپیوتر و ایجاد تغییرات ظاهری جذاب در دستگاه در نظر گرفت. 

جمع بندی

 به طور کلی، اگر به دنبال یک خنک کننده پردازنده با کیفیت و قابلیت‌های مناسب هستید،این خنک کننده یک انتخاب عالی است. با استفاده از این خنک کننده، می‌توانید دمای پردازنده‌تان را به بهترین شکل کنترل کنید و بهره‌وری بیشتری از سیستم داشته باشید. 
با ویژگی‌هایی همچون نورپردازی LED، ابعاد استاندارد، سرعت گردش قابل تنظیم و کارایی خوب، یک گزینه مناسب برای خنک کردن پردازنده انواع پردازنده‌های اینتل AMD است. برای خرید این فن پردازنده می ‌توانید به فروشگاه اینترنتی کارتریج کالا مراجعه نمایید.

 خرید این محصول از کارتریج کالا

دسته‌بندی: کولرمستربرچسب‌ها: , ,

نظر شما برای ما با ارزشه