آخرین بروز رسانی: 29ام بهمن, 1402

خنک کننده پردازنده کولر مستر مدل ML360L V2

MASTERLIQUID ML360L ARGB V2 خنک کننده مایعی پردازنده کولر مستر […]

MASTERLIQUID ML360L ARGB V2

خنک کننده مایعی پردازنده کولر مستر MASTERLIQUID ML360L ARGB V2 یکی از محصولات شرکت کولرمستر (Cooler Master) است که برای خنک کردن پردازنده‌های کامپیوتری طراحی شده است. این خنک کننده دارای ویژگی‌های زیر است: – پمپ دو چمبر: این خنک کننده دارای پمپ دو چمبر جدیدی است که باعث بهبود عملکرد خنک کننده می‌شود. – موتور سه فاز با درایور بی صدا: این خنک کننده دارای موتور سه فاز با درایور بی صدا است که باعث کاهش نویز و افزایش کارایی خنک کننده می‌شود. – سطح بزرگتر رادیاتور: با افزایش بیش از 25 درصد در سطح رادیاتور، حرارت بهتری از پردازنده شما دور می‌شود. – پروانه‌های برشی  120 ARGBاین خنک کننده دارای سه عدد پروانه برشی 120 ARGB جدید است که با بهینه‌سازی پروانه‌های هوا، بلبرینگ تفنگی نوآورانه و قاب فن مقاوم‌تر، کارایی خنک کننده را افزایش می‌دهد.

خنک‌کننده‌های پردازنده جز آن دسته از قطعاتی هستند که شاید در یک سیستم نادیده گرفته شوند و بودجه خاصی برایشان در نظر گرفته نشود، اما استفاده از یک خنک‌کننده مناسب می‌تواند تاثیری شگرف در عملکرد و بازدهی سیستم داشته باشد؛کیفیتی فوق‌العاده دارند و در دسته‌بندی بهترین‌های بازار قرار می‌گیرند و می‌توانند درون سیستم کاربر را از لحاظ زیبایی و کارآیی به‌کل تغییر دهند. خنک‌کننده پردازنده  از نوع خنک‌کننده‌های مایع این شرکت می‌باشد که با یک پمپ و یک رادیاتور به دست کاربر می‌رسد؛ پمپ این خنک‌کننده از نسل جدید و سوم پمپ‌های دوگانه کولرمستر می‌باشد که عملکردی کم‌صداتر و پیشرفته‌تر ارائه می‌دهد و خبری از نشت مایع خنک‌کننده در کیس و خراب‌کاری نخواهد بود.

. رادیاتور این مدل نیز با ۲۵ درصد ضخامت و ۲۰ درصد سطح بیشتر نسبت به مدل‌های پیشین فضای بیشتری جهت مدیریت گرمای دریافتی از پمپ و رساندن آن به فن‌ها دارد، فن‌های این مدل نیز از سری جدید  120 ARGB می‌باشد که پره‌های برنده بهبود داده شده آن جریان متناسبی از هوا را ایجاد کرده و چرخش هوایی مناسبی در عین کم‌صدایی ایجاد می‌نمایند. کولرمستر همچنین در ML360L از نورپردازی ARGB در فن‌ها و پمپ بهره برده است که می‌توانید رنگ نمایش داده شده از آن را از طریق اکثر مادربردهای موجود در بازار مدیریت کرده و با دیگر قطعات خود هماهنگ نمایید. فن‌های این خنک‌کننده می‌توانند با سرعتی قابل تنظیم بین ۶۵۰ تا ۱۸۰۰ دور در دقیقه بچرخند و با توجه به استفاده از مواد صنعتی فرموله شده EPDM برای ساخت پمپ، خیال کاربر از دوام قطعه آسوده خواهد شد. ساخته کولرمستر با کانکتور چهار پین به پاور متصل می‌شود و تضمینی ۱۶۰ هزار ساعته برای دوام دارد.

طراحی این خنک کننده به‌طور هوشمندانه‌ای انجام شده است تا بهترین عملکرد را ارائه دهد. سیستم مدیریت حرارت آن به شما امکان می‌دهد تا پردازنده‌ی گرم شما را با دقت کنترل کنید.

نورپردازی RGB

یکی از ویژگی‌های جالب این خنک کننده، نورپردازی RGB آن است یک خنک کنندۀ پردازنده با ظاهری مدرن و زیبا به همراه نورپردازی است.

بر روی این خنک کننده ، 3 عدد فنِ 120 میلی متری با نورپردازی تعبیه شده است. در ساخت ML360L از فن های MF120 Halo استفاده شده است.

 از قابلیت های اکثر برند های شناخته شده در زمینه مادربرد، در جهت تنظیم و یکپارچه سازی نورپردازی ARGB پشتیبانی می کند.

با راه‌اندازی آسان و قابلیت تطبیق با انواع سوکت‌های مختلف،  به شما امکان می‌دهد تا به سرعت و بدون هیچ گونه مشکلی، خنک کننده را نصب کرده و از آن لذت ببرید. سرعت چرخش این فن ها از 650 تا 1800 دور بر دقیقه متغیر و قابل تنظیم می باشند

سوکت پردازنده (CPU)

این خنک کننده از سوکت های پردازنده های Intel در نسل های LGA1700*, LGA1200, LGA2066, LGA2011-v3, LGA2011, LGA1151, LGA1150, LGA1155, LGA1156

و از سوکت های پردازنده های AMD در نسل های AM4, AM3+, AM3, AM2+, AM2, FM2+, FM2, FM1 پشتیبانی می کند.

نسل سوم پمپ دو محفظه ای جدید (NEW 3RD GEN DUAL CHAMBER PUMP)

یکی از ویژگی های بسیار مفید این خنک کننده ، فناوری Dual Chamber پمپ آن است. پمپ های Dual Chamber دارای دو محفظه جداگانه هستند و مانند عملکرد قلب انسان عمل می کنند.

خنک کننده های پیشرفت‌هایی در زمینۀ پمپ، عملکرد دقیق تری را برای اتلاف گرما ارائه می‌دهد و فشرده تر از پمپ های دو محفظه ای قبل است.

لوله های ضد نشتی در بالاترین سطح کیفیت

لوله‌های تقویت شده به کار رفته در خنک کننده ها انعطاف‌ پذیریِ بسیار بالایی دارند. به راحتی قابل خم شدن هستند ، بدون اینکه ذره ای آسیب به آنها وارد شود.

همچنین لوله ها کاملا ضد نشتی آب هستند و بسیار مقاوم می باشند.

پوشش بافته شده شکل این لوله‌ ها علاوه بر اینکه ظاهر خنک‌کننده را زیبا تر می کند ، باعث دوام بیشتر و همینطور نصب ساده تر آن می شود.

در نهایت، با ویژگی‌ها و عملکرد برتر خود، یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای حفظ سلامت پردازنده‌ی شماست. با انجام مراقبت‌های منظم و استفاده صحیح، می‌توانید از این خنک کننده برای بهبود عملکرد سیستم خود بهره‌مند شوید.

نتیجه گیری

خنک‌کننده‌های پردازنده جز آن دسته از قطعاتی هستند که شاید در یک سیستم نادیده گرفته شوند و بودجه خاصی برایشان در نظر گرفته نشود، اما استفاده از یک خنک‌کننده مناسب می‌تواند تاثیری شگرف در عملکرد و بازدهی سیستم داشته باشد؛کیفیتی فوق‌العاده دارند و در دسته‌بندی بهترین‌های بازار قرار می‌گیرند و می‌توانند درون سیستم کاربر را از لحاظ زیبایی و کارآیی به‌کل تغییر دهند.