آخرین بروز رسانی: 29ام بهمن, 1402

معرفی بهترینای کولرمستر

کولرمستر کولر مستر یک کمپانی جهانی تولید کننده سخت افزار […]

کولرمستر

کولر مستر یک کمپانی جهانی تولید کننده سخت افزار و لوازم جانبی کامپیوتر است که در سال 1992 میلادی در منطقه آسیای شرقی تاسیس شد. مرکز اصلی این برند را می توان کشور تایوان دانست اما امروزه در چند نقطه ی دیگر جهان مانند ایالات متحده، هلند و چین دارای دفتر مرکزی است. هدف اصلی این شرکت افزایش حضور و فعالیت خود در دنیای گیمینگ و تکنولوژی می باشد که به همین منظور علاوه بر تولید سخت افزارهای مخصوص گیم مانند پاور و کیس کامپیوتر، در عرصه مسابقات حرفه ای بازی های کامپیوتری نیز حضور دارد و به عنوان تامین کننده مالی تیم های بزرگ مشارکت می کند.

به طور کلی فلسفه تولید این کمپانی توجه به نظرات شخصی کاربران و ارائه محصولاتی برای برطرف کردن نیاز تمام سلیقه ها می باشد؛ از همین رو با ارائه محصولات ماژولار امکان شخصی سازی را برای همه کاربران فراهم می کند و “خودت بسازش” را به عنوان شعار شرکت کولرمستر در نظر گرفته است

پرفروش ترین محصول

بدون شک یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت Cooler Master پرفروش ترین مصولات خنک کننده  فن های خنک کننده آن می باشند. استقبال از این دسته کالایی به نحوی است که بیشتر علاقه مندان به حوزه فناوری این برند را با همین خنک کننده ها می شناسند. فن کیس، فن بادی پردازنده و فن مایع پردازنده از مهم ترین محصولات این دسته کالایی می باشند.

فن کیس

در گذشته از این فن ها صرفا برای خنک کردن هوای داخل کیس استفاده می شد، اما با روی کار آمدن بازار محصولات گیمینگ از این فن ها به عنوان پایه اصلی نور پردازی و چشم نواز کردن داخل کیس استفاده می شود. کولر مستر نیز با همین هدف در طراحی فن کیس از نورپردازی ARGB استفاده می کند که می توان حالت پخش و رنگ نورها را به راحتی از طریق کنترل های ارائه شده یا نرم افزار مربوط به آن تغییر داد. این فن ها که بیشتر در ابعاد و اندازه 120 میلی متری و 140 میلی متری تولید می شوند برای همه قسمت های کیس مانند پنل جلویی، کناری و پشتی کیس قابل استفاده می باشند. در برخی کیس های گیمینگ امکان نصب بر روی سقف آن نیز وجود دارد.

خنک کننده بادی پردازنده 

فن خنک کننده پردازنده بادی یا هوایی که از آن با نام AirCooler نیز یاد می شود. در طراحی این خنک کننده ها از یک هیت سینک به همراه یک فن استفاده شده است که در مدل های پیشرفته تر تعدادی هیت پایپ مسی هم با عبور از روی بدنه پردازنده در نهایت به بالاترین قسمت هیت سینک ها منتقل می شوند که باعث عملکرد بهتر مجموعه این فن در خنک سازی دمای پردازنده می شود.

خنک کننده مایع پردازنده 

شاید خنک کننده های آبی را بتوان به عنوان محبوب ترین محصول برند کولر مستر معرفی کرد. چرا که همیشه پای ثابت سیستم های گیمینگ و حرفه ای بوده و علاقه مندان به سخت افزار های حرفه ای توجه ویژه ای به این محصول کولر مستر دارند. همه این فن ها از دو بخش مجزای پمپ و رادیاتور تشکیل شده اند که توسط لوله های پلاستیکی به هم مرتبط شده اند. پمپ ها که مستقیما بر روی پردازنده نصب می شوند وظیفه انتقال مایع (عموما آب) گرم شده توسط حرارت پردازنده را دارند، این مایع از طریق لوله ها و فشار پمپ به سطح رادیاتور رسیده و با گردش از داخل رادیاتور توسط فن تعبیه شده بر روی آن خنک می شود. مایع خنک شده دوباره به سطح پردازنده بر می گردد و باعث کاهش حرارت آن می شود. این سیکل همواره در گردش را سیکل می نامند.

 چرا محصولات coolermaster را بخریم؟

یک برند جهانی است که در بسیاری از نقاط از جمله ایران نمایندگی فروش و دفتر پشتیبانی دارد. وجود گارانتی معتبر در کنار کیفیت بالای محصولات گیمینگ و حرفه ای باعث ایجاد اعتبار مناسبی برای این برند شده است. علاوه بر این توجه کولر مستر به سلیقه همه کاربران و ارائه کالاهای ماژولار و متنوع باعث شده تا هر شخصی با هر میزان بودجه ای بتواند یک سیستم مخصوص بازی و حرفه ای برای خود داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات جامع و مفیدی درباره ی برند کولر مستر و برخی محصولات پر فروش و محبوب آن در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم. اگر بخواهیم این کمپانی را در یک جمله توصیف کنیم قطعا شعار آن که می گوید ” کامپیوترت رو خودت بساز ” بهترین گزینه خواهد بود.